ALGEMENE FACTUURVOORWAARDEN
1. Behalve
bijzondere voorwaarden, vermeld op de voorzijde van de factuur of van de
bestelbon en ondertekend voor akkoord door de klant, zijn enkel en bij
uitsluiting van elke andere, de voorwaarden van toepassing dewelke hieronder
zijn vermeld.
2. Onze facturen zijn contant betaalbaar te (Biezestraat
7B, 9220 Hamme), zonder korting behoudens andersluidende overeenkomst bij
bestelling of te betalen via overschrijving voor de vermelde datum op de
factuur.
3. De
bestekken en prijsoffertes zijn gebaseerd op nu geldende waarden van lonen,
materialen en diensten. Als deze wijzigingen ondergaan, behouden wij ons het
recht voor de prijzen op evenredige wijze aan te passen.
4. De
leveringstermijnen worden enkel bij wijze van inlichting verstrekt en binden de
verkoper niet. Vertraging in de levering geeft geen recht op schadevergoeding
noch op ontbinding van de overeenkomst.
5. Klachten over
de levering of diensten moeten ons toekomen binnen de acht dagen na de levering
en alleszins voor het gebruik of de voortverkoop van de goederen.
6. Bij
gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de schuld op de vervaldag van
rechtswege en zonder ingebrekestelling zal een forfaitaire vergoeding
verschuldigd zijn van 10% op het factuurbedrag, met een minimum van 30 EUR
excl. BTW per factuur.
7. Elk
bezwaar moet geschieden binnen de acht dagen na levering of na factuurdatum.
Het dient te gebeuren per aangetekende brief of mail en moet gemotiveerd zijn.
Bij gebrek aan bezwaar binnen de gestelde termijn wordt de factuur geacht te
zijn aanvaard.
8. Wanneer
wij ten gevolge van overmacht, staking, lock-out en dergelijke niet in de
mogelijkheid verkeren de overeenkomst uit te voeren, behouden wij ons het recht
voor de overeenkomst te beëindigen zonder dat enige schadevergoeding kan worden
geëist.
9. Bij
niet-betaling behouden wij ons het recht voor om verdere leveringen, prestaties
en diensten stop te zetten.
10. Bij
niet-betaling behouden wij ons het recht voor om de overeenkomst van rechtswege
en zonder voorafgaande ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen voor het
geheel of het nog niet uitgevoerde gedeelte.
11. Alle
aanbiedingen en offertes van ALLCORE IT zijn vrijblijvend tot op het ogenblik
van de aanvaarding door de klant. Offertes blijven geldig tot 10 kalenderdagen
na offertedatum tenzij anders vermeld.
12 De
annulatie van een bestelling door de klant is mogelijk zolang ALLCORE IT de
werkzaamheden nog niet heeft aangevat en mits betaling van een schadevergoeding
van 25% van de overeengekomen prijs, met een minimum van 250 EUR.
13. Daar wij
bij het leveren van onze diensten (oplevering website) de website overdragen
aan de eindklant, kunnen wij vanaf opleveringsdatum niet meer verantwoordelijk
worden gehouden voor het onderhoud van de website of bij eventuele schade door
inbraak, hacking of dergelijk. De verantwoordelijkheid voor de website ligt dan
bij de eindklant. Tenzij de desbetreffende klant een onderhoudscontract heeft
afgesloten voor onderhoud dan valt deze onder onze verantwoordelijkheid met uitzondering
van eventuele schade door inbraak, hacking of dergelijk. Kortom Allcore IT kan
alleen verantwoordelijk worden gesteld voor het onderhoud wanneer onder
contract.
14. De
opdrachtgever erkent onderling e-mail als wettelijk, geldig bewijsmiddel.
15. Voor
alle geschillen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement van de
verkoper/aannemer bevoegd. Enkel het Belgische recht is van toepassing.